نمایشگاه صنایع دستی ملی ایران بیست و نه مین دوره و سومین نمایشگاه توانمندی های عشایر و روستاییان با حضور بیش از ۶۰۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی خیابان سئول تهران از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه در حال برگزاری سالن های تحت پوشش صنایع دستی ۵ و ۱۳ و نمایشگاه سوم توانمندی های روستاییان و عشایر در سالن ۵-۶-۷-۸-۹ الی ۱۵ و ۲۵ و ۲۷ و محصولات صنایع دستی جاجیم، گیلیم، لوازم نقره، برنز، ظروف سفال، چرم، کاشی سنتی، شیشه، ظروف مس غیر… فعالیت دارند.

 

 

 

دو نمایشگاه در یک قاب

روستاییان با این نمایشگاه توانمند شدند!

به گزارش سایت خبری نمایشگاهی ۳ راه نمایشگاه صنایع دستی ملی ایران بیست و نه مین دوره و سومین نمایشگاه توانمندی های عشایر و روستاییان با حضور بیش از ۶۰۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی خیابان سئول تهران از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه در حال برگزاری سالن های تحت پوشش صنایع دستی ۵ و ۱۳ و نمایشگاه سوم توانمندی های روستاییان و عشایر در سالن ۵-۶-۷-۸-۹ الی ۱۵ و ۲۵ و ۲۷ و محصولات صنایع دستی جاجیم، گیلیم، لوازم نقره، برنز، ظروف سفال، چرم، کاشی سنتی، شیشه، ظروف مس غیر… فعالیت دارند. اما در بخش سومین نمایشگاه توانمندی های عشایر و روستاییان بی برنامگی اجرا و نبود مدیریت منسجم در تمام سالن ها موج میزد به طوری که این نا همگونی به فضای باز نمایشگاه کشیده شده بود از آنجا که این دست از نمایشگاه ها با معرفی جاذبه های گردشگری داخلی به منظور ترغیب بازدید کنندگان به ثبت نام به تور های گردشگری داخلی و بوم گردی الخصوص در روز های پایانی اسفند ماه که این نمایشگاه برگزار میگردد هیچ محل مشخصی در سالن ها برای این امر وجود نداشت بطوری که آمار قابل استناد از میزان تور های احتمالی فروخته شده و درامد کسب شده توسط مشارکت کنندگان در هیچ جا قابل استناد نیست و نمایشگاه بدون آمار و ارقام صحیح حکم یک مهمانی خصوصی دارد تا نمایشگاه؟ در تمام سالن ها صدای ساز و دهل بسیار شدید گروه های موسیقی نواحی استان ها مانع از ارتباط بین غرفه داران و خریداران محصولات و کالا های روستایی شده بود.

 

چوب حراج به سلامتی مردم

عکس ها گویای حقایق هستند و احتیاجی به متن نویسی بلند ندارد بطوری که بیننده انگشت تعجب به

خود میگیرد با یک ظرف آلمینیومی و داغ کردن روغنی که بار ها سرد و گرم شده و محیطی که هیچگونه

تدارک بهداشتی برای پخت و پز تعبیه نگردیده چطور می شود نان و شیرینی سنتی سالم به دست کودکان

بازدیدکننده از نمایشگاه را داد به نظر میرسد این ضیافت که به نام نمایشگاه توانمندی های روستاییان شکل

گرفته اولأ توسط نهاد های دولتی برنامه ریزی شده است و بیشتر جنبه نمایشی دارد تا آشنایی مردم با فرهنگ

سالم تغذیه و پوشش روستاییان دومأ  بدلیل کمبود اماکن تفریحی در تهران برای خانواده ها بیشتر این دست

از نمایشگاه ها به پر کردن وقت مردمی پردازند تا فرهنگ سازی بطوری که وقتی غرفه دار روستایی نهار سفارش

داده شده پیتزای تجریش است و با لباس محلی نفری ۱۰ تومان برای عکس یادگاری بگیرد به این میگویند

نمایشگاه بین المللی توانمندی های روستاییان کشور؟ این شیوه سال هاست ادامه دارد و هر سال هم

بدتر از سال قبل و با نگارش ۲۰۰۰ سطری نگارنده هم خم به ابروی اصلاح نخواهد گذاشت.

#

اشتراک این خبر در :