وقتی که خبرنگار صدا سیما در برنامه ثریا دوربین توی بازار ومردم برده بود وازهمه یک سوال میپرسید لطفا ۳مارک لوازم خانگی در ایران نام ببرید۹۹درصد مصاحبه شنوندگان سامسونگ و ال جی وبوش نام می بردند ووقتی پرسید یک برند تولید داخل هم نام ببرید یکی میگفت فکر کنم پاناسونیک ایرانیه !!واین وضعیت انقدر اسفبار است که وقتی هزینه سالانه تبلیغات این برندها را درتهران وشهرها میشنوی دود از کله ات بیرون میاد؟

 

 

سامسونگ و ال جی برند های معروف ولی نه محبوب ایرانیان

۱۰۰۰میلیارد تومان هزینه تبلیغات ۲۰۱۶یک برند لوازم خانگی در ایران

به گزارش سایت خبری و نمایشگاهی ۳ راه به نقل از صدا و سیما با ۱۰۰۰میلیارد تومان چند کارخانه می شود در ایران

زد چند جوان تحصیلکرده میشود براشون اشتغال زایی کرد این برندهای شتر مرغی که هر وقت قافیه تنگ میاد می گویند

ما تولید داخلی هستیم، مگه میشه یک تولید کننده داخلی کشور خودش را تحریم کند این ها در قضییه المپیک پیونگ چانگ

کره جنوبی ابرویی برای ما در دنیا نگذاشتند این دو برند همان سامسونگ و ال جی هستند که گوشی موبایل که آنجا به

ورزشکاران ما به اسم تحریم امریکا نمیدادند، الان بیلبورد های همان مدل گوشی موبایل سامسونگ و الجی کره ایی با

نام فروشگاه های توزیع کننده داره تبلیغ میکند! این برند وقتی اینقدر پول تبلیغات سالانه اش در ایران فروشش چقدر است!؟

بعضی از مسئولین خودشان را زدند بخواب بیش از ۷۰درصد از ۴۰۰۰ هزار بیلبورد تبلیغاتی در تهران دست برندهای خارجی

بخصوص ال جی و سامسونگ است؟ چون شهرداری ۲٫۵ برابر از اینها بیشتر دارد پول میگیرد درصورت خارجی بودن ولی

اینها راه را بلدند با یک خط تولید مختصر اوردند تو ایران بدون هیچ بخش تحقیق توسعه وانتقال فن اوری چرا باید اگر یک تولید

کننده داخلی واقعی همین تبلیغات داشته باشد و سازمان امور مالیاتی تا ۵ برابر بیشتر میکند ولی این دو برند کره ایی

سامسونگ و ال جی براحتی با اسم خارجی سالهاست به اسم صادرات مجدد از تمامی رانت ها بمنظور از نفس انداختن

تولید واقعی لوازم خانگی را به زانو در اوردند چرا در این جنگ نرم اقتصادی ما بازنده شده ایم ؟ از تبلیغات این برندها در شبکه های

اجتماعی خبر فاجعه بارتری بگوش میرسد که خودش جای صحبت دیگری دارد.

 

#

اشتراک این خبر در :