این نمایشگاه که از تاریخ ۲ اسفند ۹۶ در نمایشگاه آفتاب با مدیر اجرایی نمایشگاه آقای مهندس شریفی کار خود را آغاز کرد با حضور ۴۴ شرکت کننده تا تاریخ ۴ اسفند ۹۶ به کار خود پایان داد.

 

طب سنتی

نمایشگاه گیاهان داروی

 

 

نمایشگاه داروهای گیاهی در اولین دوره خود میهمان شهر آفتاب شد

به گزارش سایت خبری نمایشگاهی ۳ راه به نقل از حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  در این نمایشگاه که برای اولین‌ بار با رویکرد تخصصی و بین‌المللی در کشور برگزار می‌شود، دانشکده‌های طب ایرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی، انجمن‌های علمی سراسر کشور و تولیدکنندگان و صادرکنندگان گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فراورده‌های طبیعی، حضور یافته و در کنار نمایندگان برخی کشورهای خارجی، به معرفی ظرفیت‌های بالقوه ایران در حوزه گیاهان دارویی و طب ایرانی می‌پردازند.

 

در این نشست صمیمانه با حضور پیشکسوتان گیاهان دارویی و تقدیر از فعالان حوزه طب ایرانی و مکمل با حضور محمود خدادوست، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، از برنامه‌های در نظر گرفته شده در حاشیه این رویداد است.

 

A- گیاهان دارویی و داروهای گیاهی

 

  1. تولید (شناسایی گیاهان دارویی – کاشت – داشت – برداشت)
  2. فراوری (آماده سازی گیاهان – استخراج – تهیه پودرهای گیاهی)
  3. فراورده ها ( افزودنی ها – آنتی اکسیدانها – سموم گیاهی – رنگ های گیاهی – گیاهان معطر – اسانس ها – عصاره ها – عرقیات )
  4. ۴٫ داروها (داروهای نوترکیب گیاهی – داروهای طبیعی – وارداتی – دارای انرژی های طبیعی)

 

  1. آرایشی بهداشتی گیاهی
  2. آموزش ( موسسات – کتب – فیلم های آموزشی )

       ۷. تجهیزات (دستگاه های تولید – برداشت – بسته بندی – تقطیر – نقل و انتقال)

 

           طب سنتی ایرانی- اسلامی. B

 

  1. سلامتکده ها – مراکز درمانی

۲ .  مراکز آموزشی – انتشارات تخصصی – محتوای آموزشی

۳ . مراکز علمی و پژوهش

۴ . خدمات درمانی (زالو درمانی – حجامت – فصد درمانی – بادکش – گیاه خواری)

 

.C جایگزین – طب مکمل

 

 

۱ .  فرآورده های طبیعی : مکمل های غذایی – مگاویتامین درمانی – گیاه درمانی – پروبیوتیکها و رژیم های تغذیه ایی

۲ . سیستم های درمان کل نگر : هومیوپاتی – آیورودا – طب سنتی چینی- طب سوزنی- طب فشاری – سوجوک – ناتروپاتی

۳ .  اعمال و انواع ماساژها : کایروپراکتیک – استئوپاتی- رفلوکسوتراپی – پولاروتراپی – ماساژ سوئدی

۴ .  روشهای مبتنی با ارتباط ذهن و بدن : مدیتیشن – تنفس عمیق – هیپنوتراپی – یوگا – تن آرامی ها – تایی چی – چی گونگ

۵ . روشهای مبتنی بر طب انرژی : بیوفیدبک – بیومغناطیس – کریستال درمانی – نور درمانی – تماسهای درمانی – انرژی درمانی

۶ .  شفا درمانی: شفای روحی گروه دوستان گرونینگ – شفاگرها – طب معنوی – دعا درمانی

۷ .  روشهای متفرقه : هنر درمانی – ایریدیولوژی – آپی تراپی – شلات درمانی

 

 در این نمایشگاه شرکت کنندگان به شرح زیر می باشد:

 

۱ . تولید کنندگان داروهای گیاهی و طبیعی و گیاهان دارویی

۲ . تولیدکنندگان مواد اولیه و فرآورده های گیاهی و طبیعی عرصه سلامت

۳ .  صادر کنندگان داروهای گیاهی و مواد اولیه و فرآورده های گیاهی و طبیعی

۴ . عرضه کنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی و فرآورده های گیاهی طب جایگزین و مکمل

۵ . صادرکنندگان گیاهان دارویی

۶ .  پزشکان و درمانگران طب سنتی ، طب مکمل و جایگزین

۷ . تولیدکنندگان و وارد کنندگان ملزومات طب مکمل و جایگزین

۸ . آزمایشگاه ها و ارایه دهندگان خدمات تشخیصی درمانی طب سنتی ، طب مکمل و جایگزین

۹ .  ارائه دهندگان طب درمانگر و کل نگر

۱۰ .  فعالان حوزه روش های مبتنی بر ارتباط ذهن و بدن

۱۱ .  فعالان حوزه انرژی درمانی

۱۲ .  کار آفرینان عرصه بهداشت و سلامت

۱۳ . فعالان حوزه طب سنتی (زالو درمانی، حجامت، فصد درمانی، بادکش درمانی)

۱۴ . تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات و صنایع مرتبط

۱۵ .  نهاد ها و سازمان های دولتی نظام سلامت

  1. شرکت ها و موسسات پژوهشی ، تحقیقاتی و دانش بنیان عرصه سلامت
  2. دانشکده ها و مراکز علمی مرتبط
  3. سلامتکده ها و مراکز درمانی مرتبط
  4. فن آوران و نوآوران روشهای درمانی و تغذیه ای طب سنتی و گیاه درمانی
  5. مولفین و ناشران و عرضه کنندگان آثار مکتوب عرصه طب سنتی ، طب مکمل و جایگزین و دارو ها و فرآورده های طبیعی و گیاهی
  6. فعالان عرصه ی فرآورده های طبیعی و رژیم های تغذیه ای و مکمل های غذایی
  7. کلیه فعالین درعرصه طب سنتی ، طب مکمل و جایگزین و داروهای گیاهی
  8. شرکت های چاپ و بسته بندی
  9. کلیه فعالین در نظام سلامت

 

 دلیل این نمایشگاه چیست؟

 

  1. جلوگیری نمودن از هدر رفتن مواد اولیه بدلیل عدم استفاده صحیح از منابع موجود
  2.  لزوم فراوری گیاهان دارویی و جلوگیری از خام فروشی
  3.  ضرورت تبادل افکار و تعامل بین بخشی حوزه های علمی، تولیدی، اجرایی، تجاری
  4. ایجاد زمینه تشویق و ترغیب سرمایه گذاران و بازرگانان داخلی و خارجی جهت ورود به این عرصه

ZS

  1. عدم بهره گیری از فناوری و تجهیزات و صنایع نوین در استفاده از گیاهان دارویی
  2. اهمیت فرهنگ سازی و احیای سبک زندگی و تشویق مصرف فراورده های سالم
  3. داشتن جایگاه مناسب گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و طب جایگزین و طب سنتی اسلامی در نظام درمانی کشور و جامعه جهانی
  4. وجود سودجویان در عرصه کاشت ، تولید ، فراوری و تجارت طب سنتی
  5. عدم آگاهی مردم از فواید طب سنتی و داروهای گیاهی در درمان بیماری ها
  6. ضرورت ارتقاء سطح دانش عمومی در زمینه استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی

 

دور نما

 

  1. گسترش نقش فراورده های طبیعی و کالاهای دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی
  2. ایجاد زمینه ظهور خلاقیت و توانایی های بالقوه فعالان عرصه طب سنتی
  3. ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری به آینده سازان ایران اسلامی
  4. تولید و معرفی داروهای طبیعی برای بیماری های خاص
  5. دستیابی به محصولات و فراورده های طبیعی فناوری بنیان جدید و نوآورانه
  6. شکوفایی تجارت و صادرات جهت انتقال فن آوری در حوزه داروهای گیاهی و گیاهان دارویی
  7. تولید و ترویج مصرف محصولات و لوازم بهداشتی و آرایشی طبیعی

#

اشتراک این خبر در :